Onboarding bij ABN AMRO

Nieuwe collega's van ABN AMRO Particulieren doorlopen een intern welkomstprogramma waarbij een maatschappelijke onderdeel van het programma plaats vindt bij Resto VanHarte. Naast de bijzondere ervaring die bankmedewerkers tijdens deze avond opdoen, wordt er zo ook maatschappelijk draagvlak gecreëerd voor de problematiek van sociaal isolement.

ABN AMRO medewerkers aan het woord:

Als onderdeel van hun onboarding programma helpen nieuwe ABN AMRO medewerkers mee in de Resto’s. Tafel dekken, lekker koken, bedienen en de kinderen vermaken!

 

Shene

Shene Baban- Adviseur Dagelijkse Bankzaken, ABN AMRO ‘In de hedendaagse samenleving waar afstanden tussen mensen steeds groter lijkt te worden kregen wij een kans om te zien dat het ook anders kan.’ 'Een grote groep mensen die verbonden zijn met elkaar waardoor afkomst, religie en cultuur niet meer op de voorgrond staat. Vrijwilligers die met een passie wat willen betekenen voor anderen. Ik ben zelf als vluchteling naar Nederland gekomen en weet hoe belangrijk het kan zijn dat je omringd wordt door mensen die voor jou een verschil maken. Dat je het gevoel krijgt dat ook jij een onderdeel bent van de maatschappij en er toe doet is het mooiste wat je een persoon kan meegeven. '

 
 

Nick van Eijk– Adviseur Dagelijkse Bankzaken, ABN AMRO ‘Resto van Harte; een mooi initiatief, waarbij je de voldoening proeft.’ 'Een goede, maatschappelijke instelling voor iedereen, waarbij men tracht de samenleving bij elkaar te brengen d.m.v. diners. Als vrijwilliger vond ik de waardering van de gasten het belangrijkst en wanneer je met deze bezoekers in gesprek raakt merk je pas goed hoe leuk en waardevol dit voor hen is. Een goede, maatschappelijke instelling voor iedereen, waarbij men tracht de samenleving bij elkaar te brengen d.m.v. diners. Als vrijwilliger vond ik de waardering van de gasten het belangrijkst. Wanneer je met deze bezoekers in gesprek raakt merk je pas goed hoe leuk en waardevol Rest van Harte voor hen is. Een aanrader voor iedereen die maatschappelijk zijn steentje bij wil dragen.'

 
 

Chantal Petersen- Adviseur Dagelijkse Bankzaken, ABN AMRO ‘Resto van Harte heeft in die korte tijd enorm veel voor mij betekend! Ik hoop dat zij met hun bezigheden nog vele andere mogen inspireren en geluksmomentjes brengen!’ ‘Bij aankomst bij Resto van Harte werden we goed ontvangen en kregen we een uitleg over waar Resto van Harte voor staat en zo raakte ik gemotiveerd.Na het snijden van ontelbaar veel wortels en aardappels, kregen wij het verzoek om ons te mengen onder de gasten. Wat doet resto van harte goed werk! Ik heb mooie gesprekken gehad met de 2 fantastische vluchtelingen in de keuken en met drie oudere dames en één heer. De verhalen die zij vertelden, de moeilijkheden die zij ervaren en wat Resto van Harte voor hen betekent hebben mij geraakt. Ik denk nu eerder na eer ik een oordeel vel en heb mijzelf voorgenomen elke dag een goede daad te verrichten voor een minder bedeelde. Zo ga ik nu eens per week naar een ouderencentrum om eenzame ouderen te vergezellen met een kopje koffie en een stukje taart.De verhalen en ook het respect wat ik daar mee krijg geeft mij kracht en enthousiasme om dit vooral door te zetten. Resto van Harte heeft ondanks dat het maar een paar uur was enorm veel voor mij betekend! Ik hoop dat zij met hun bezigheden nog vele anderen mogen inspireren en geluksmomentjes brengen!'

 
 

Esther van Reit– Adviseur Dagelijkse Bankzaken, ABN AMRO ‘Ik heb de dag als zeer positief en waardevol ervaren. Het zou mooi zijn als deze activiteit een verplichting wordt voor 1 keer in de 3 jaar, zodat we bewust worden en blijven van wat er speelt in onze omgeving.' ‘Ik Ik kende Resto van Harte nog niet en was nog niet eerder in mijn leven in een buurthuis in een grotere stad geweest. Eenmaal binnen viel mij op hoe huiselijk het was, hoe open de (vaste) bezoekers waren en hoe hartelijk wij werden ontvangen. Na een korte introductie zijn wij in groepen uiteen gegaan om verschillende activiteiten te doen. Koken, serveren of met de kinderen actief bezig zijn. Ik ben samen met nog drie collega's gaan sporten met de kinderen. Het viel op hoe open de kinderen waren naar ons toe en hoe gemakkelijk zij te motiveren waren, maar ook hoe snel te stemming onderling bij hen kon omslaan. Gelukkig ging de leiding daar professioneel mee om en is de situatie niet eëscaleerd. Tijdens het eten ben ik in gesprek gegaan met de kinderen aan tafel om een indruk te krijgen van wat er leeft bij hen. Het blijven kinderen maar je merkt dat ze (waarschijnlijk vanwege hun achtergrond) al volwassenere keuzes maken.Na het eten heb ik samen met een collega nog een kleine muziekquiz gedaan. Informeel met de bedoeling om contacten te leggen. Aan het einde van de avond had ik tijdens het afdrogen een mooi gesprek met een immigrant. Hij sprak nauwelijks Nederlands en geen Engels, Duits of Spaans, dus communiceren ging lastig, maar toch hebben we een goed gesprek gehad.'

 
 

John Waayer- Adviseur Dagelijkse Bankzaken, ABN AMRO ‘De namiddag en avond bij Resto van Harte heeft mij veel gebracht. Het is een hele goede teambuilding. Je leert je collega's op een andere manier kennen en leert beter samen te werken. Ik heb een grote bewondering gekregen voor de vele vrijwilligers die bij Resto van Harte werken. Zonder hun hulp is het onmogelijk om voor een klein bedrag zo’n geweldig drie gangen menu op tafel te zetten. Ik ben blij om te zien dat ABN AMRO een grote sponsor is van Resto van Harte. Met de hulp sponsoren zoals ABN AMRO kunnen vele mensen genieten van heerlijk eten en gezellig onder de mensen komen uit hun eigen buurt. Ik ben van mening dat de sociale controle op deze manier beter in stand blijft en de leefbaarheid van de wijk in grote mate toeneemt.’ ‘ De middag bij Resto van Harte begon met een uitleg wat Resto van Harte doet en wat zij hebben bereikt in de afgelopen jaren en wat de doelen zijn voor de toekomst. We waren allemaal erg verbaasd over de imponerende resultaten en doelen. De spirit kwam dan ook vrij om ook deze dag een fantastisch diner op tafel te zetten. Wij werden niet alleen onwijs vriendelijk ontvangen door de vrijwilligers en werknemer van Resto van Harte maar ook de gasten hebben ons onwijs liefdevol ontvangen, een ieder stond open voor een praatje en een dolletje. '

Nieuwsbrief ontvangen?

 

Contact